22. lokakuuta 2014

Ihan eka postaus!


Moikka! Nyt se on vihdoin valmis! Mun blogi. Oon haaveillut ja miettinyt valokuvausblogin perustamista jo melkein puoli vuotta mutta vasta nyt sain sen aikaiseksi.

Ensin en vain keksinyt nimeä, sitten mulla ei ollut tietokonetta, heinäkuussa kun sain koneen mulla ei ollut aikaa, sitten iski kamala laiskuus ja kun muuten olin jo valmis blogin perustamiseen niin koulussa oli kamalasti kokeita! Mutta tässä mä nyt kirjoitttelen ihan ensimmäistä postaustani ikinä. Mulla ei siis ole mitään aiempaa kokemusta blogin kirjoittamisesta, joten alku saattaa olla pientä harjoittelua. Tai no, kirjoittamisesta puheenollen, ei mulla ole tarkoitus tänne kamalasti kirjoitella vaan laittaa kuvia. Niin ja välillä myös lukijoille valokuvausvinkkejä!

Usein kun kysytään "kauanko olet harrastanut valokuvausta?" vastaus on luokkaa "sain mun ekan järjestelmäkameran viisi vuotta sitten". Mun mielestä siihen kauanko olen harrastanut valokuvausta on kuitenkin todella vaikea vastata. Ensinnäkin miten määritellään valokuvauksen harrastaja? Siitä että on hieno järkkäri, siitä että pitää blogia minne postaa joskus kuvia, siitä että ottaa kuvan vähintään kerran viikossa? "Aloitin kuvaamisen kun iskä antoi mun kolmevuotiaana painaa kameran nappia?" En tiedä, sen jokainen määritelköön itse.


Itse kuitenkin sain ensimmäisen kamerani 4-5 vuotiaana. Pinkki barbeilla koristeltu filmikamera jossa oli kahvat molemmilla puolilla. Harmi ettei se ole enää tallessa...  Tässä välissä mulla ei tainnut olla minkäänlaista kameraa, mutta n.10 vuotiaana sain puhelimen jossa oli kamera, muistan kuvanneeni sillä innokkaasti! Digipokkarin sain 11 vuotiaana, sen kanssa sitten kuljinkin monta vuotta kuvaten kaikkea mahdollista, kunnes se alkoi tuntua ihan lelulta ja aloin haaveilla järjestelmäkamerasta. En tosin osannut vielä odottaa saavani sitä, mutta 14 vuotis synttärilahjaksi sain ihanan yllätyksen, nykyisen kamerani Canon 1100D:en.

En ole koskaan käynyt missään valokuvauskursseilla tai kerhoissa. Pari kuukautta nykyisen kamerani saamisen jälkeen kuitenkin jo kuvasin lähes pelkästään täysmanuaalilla. Perustietoja sain parista valokuvauskirjasta sekä netistä, lähinnä valokuvausblogeista. Nyt haluan jakaa tietojani valokuvauksesta eteenpäin, jotta tekin saisitte mahdollisimman paljon irti kamerastanne!
Auringonlaskut vaan on ihania!

Tässä vaiheessa pitäisi varmaan kertoa vähän lisää itsestäni. Nimeni on siis Lea Björn. Vaikka nimestä voisi päätellä minun olevan suomenruotsalainen, en sitä kuitenkaan ole. Olen 15 vuotias eli syntynyt 99. Asun Orimattilassa. "Ai siis missä?" Se sijaitsee Etelä-Suomessa, siinä Lahden vieressä.
Perheeseeni kuuluu äiti, isä, 12 vuotias pikkusisko ja kissa, Daisy. Valokuvauksen lisäksi harrastan kerran viikossa ratsastusta.
Tässä esiintyy Aino, mun vakkarimalli! :D

Enää pitää napsautella blogi julkiseksi ja sitten pääsen aloittamaan kunnolla. Ja nyt lopetan tän turhanpäiväisen selittämisen, tervetuloa!

5 kommenttia:

  1. Wau, mielettömän hienoja osa näistä kuvista :3 erityisesti toi, missä on peippo, on kiva. Ja leppäkerttu c: ja toi bannerikin on hieno! Tsemppiä bloggailuun, tästä tulee varmasti tosi kiva blogi!

    http://cowswings.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana (ensimmäinen) kommentti, kiitos! :)
      Sullakin muuten tosi hienoja piirrustuksia!

      Poista
  2. Tosi kivoja kuvia, tykkään. Liityin jopa lukijaksi :) Ja tosissaan tuolla demissä kuultavia kommentteja ei aina kannata ottaa tosissaan, siellä liikkuu sen verran kateellista porukkaa :D Tässä mun blogi: Www.birdico.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos, taisitkin olla ensimmäinen lukija? :)
      Kyllä mä perusteltua kritiikkiäkin otan vastaan, mutta en kyllä demistä mitään ylistävää vastaanottoa odottanutkaan. Hienoa että sinä löysit tänne! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Kuvaan Canon 7D Mark II -kameralla (ennen joulukuuta 2016 otetut kuvat on otettu 1100D:llä), johon minulla on viisi objektiivia; Canon 18-55mm f/3.5-5.6, Canon 70-300mm f/4-5.6 IS USM, Canon 50mm f/1.4 USM, Canon 100mm f/2.8L IS USM sekä Tokina AT-X 116 PRO DX II 11-16mm f/2.8. Kuvankäsittelyohjelmani on Lightroom 6.

Jos sinulla on kysyttävää valokuvaukseen, bloggaamiseen tai johonkin muuhun liittyen, laita rohkeasti kommenttia! Katsothan kuitenkin ensin, löytyisikö vastaus valokuvausvinkit-välilehden taakse kokoamistani postauksista tai sivupalkin hakutoiminnon avulla.